Followers

Friday 7 June 2013

Suara untuk Sahabat...

Assalamualaikum..
Aku blurr seketika..fikiranku melayang entah ke mana..sejenak aku memikirkan kesilapanku, entah di mana silapnya..jawapnnya masih lagi menjadi tanda tanya..mungkin ini suatu petanda untuk menguji aku dalam mengharungi liku-liku kehidupan yang sedia mencabar. Ku pusing kiri, ku dengar  suara bisikan "abaikan" dan bila ku pusing kanan, ku dengar pula " sahabat perlu salng mendoakan"
         Sebak rasanya di dada, bila mengenangkan persahabatan yang ku ibaratkan seperti "adik beradik" ini kau putuskan begitu saja. Mungkin aku belum cukup mengenalimu sahabat, dan memang benar akan kata-katamu bersahabat itu bukan hanya pada muka buku. Ya, ku akui..tapi pesahabatan yang bagaimana lagi kau mahukan??
         Aku akui, aku hanya mampu menjadi sahabatmu yang apa adanya..bagiku istilah "sahabat" cukup besar dan bermakna. Bersahabat bukan untuk sehari dua tetapi bersahabat untuk selama-lamanya..biarpun kadangnya aku tak mampu berada di sisi tatkala kau jatuh..tatkala kau dirundung duka..tatkala kau menangis..oleh kerana jarak dan masa yang menghalang, hakikatnya, aku bukanlah sahabat yang seburuk kau sangka. Ingatan dan jalinan persahabatan itu masih utuh..dan tidak sekali-kali aku memutuskannya..
       





No comments:

Post a Comment