Followers

Wednesday 28 November 2012

Merawat Hati yang Luka...


1. Ingat !!! Pengalaman masa lalu memang sukar untuk dilupakan.. Kecuali Kamu Amnesia..

2. Ambil pengalaman positif dari kesalahan masa lalu daripada diri kamu sendiri..

3. Jangan pernah menyerahkann sayang kamu 100 % untuk kekasih kamu selepas ini . Percayalah tidak ada yang abadi!!! Mengikut kajian usia 12-22 tahun masih belum bisa dianggap serius, kecuali untuk beberapa orang..

4. Jangan membenci !!! semakin kuat perasaan itu kamu tanam, maka semakin subur rasa itu tumbuh dalam hati..

5. Jangan mengulang-ulang mendengarkan lagu-lagu yang  boleh mengenang kembali kisah lama. Melalui lagu tersebut mungkin kamu akan sentiasa berkhayal dan membuai perasaan sendiri.. Kerana lirik lagu itu jugalah akan menekan perasaan sendiri.. setiap hari, setiap saat !!! (Inilah penyebab paling besar tapi jarang kita sedari)..

6. Ingatlah ini zaman moden!!! Hidup tak bisa dibayar dengan "CINTA" dan kata-kata sayang semata-mata. Cuba kamu fikirkan masa depan  !!! 20 tahun yang akan datang: Gajiku berapa, rumahku apa, kenderaanku apa, simpananku berapa !!!.. Masa lalu tetap tidak akan kembali  tetapi masa depan itu pasti..

7. Jika Kamu mahu melupakan "CINTA" yang ada dihatimu saat ini, berikanlah hatimu dan jiwamu kepada "TUHAN" dan "KELUARGAMU". Mengadulah kepadaya dan mohon untuk sentiasa kuat dan tabah tanpa “dia disisimu”

8. Aku, Kamu, Dia, Mereka !!! Pasti sedikit  sebanyak mempunyai pengalaman seperti itu.. Kamu bukan tersiksa karana "CINTA", melainkan kamu sendiri yang menyiksa diri sendiri.. Kerana "CINTA" yang sebenarnya adalah kebahagian, kedamaian, dan ketenangan.. Bukan "CINTA" yang kamu simpan selama ini, melainkan PENDERITAAN yang kamu pilih sendiri, kerana itu adalah bisikan bohong dalam fikiranmu .

9. Ingatlah !!! Semua kekuatan hidup ada didalam genggamanmu..

1 comment: