Followers

Friday 27 July 2012

Resah Di Hati...

Rasa apakah yang hadir tika ini
aku sendiri keliru
dalam hati yang kian meronta-ronta
menusuk jauh ke dalam jiwa lara
mahu saja aku tangisi namun tak terdaya
mencari jawapan yang tidak pasti
apakah engkau yang aku cari
untuk mengubat kekosongan hati
mengisi ruang yang masih tersimpan
menjadi penyambung nadi yang kian terhenti

jauh di benak fikiran
sampai bila rasa ini akan ku hiraukan
kerna setiap waktu dilalui tanpa ketidakpastian
sehinggakan aku lelah
lemah dan tiada terdaya lagi
menanti setiap saat dan detik
dengan harapan yang penuh pasti

aku yakin akan hati ini
perlukan insan yang selalu disisi
meniti hari-hari yang mendatang
bersama-sama mencoret kenangan
umpama lukisan bunga-bungaan
yang mekar tumbuh menghiasi alam
namun aku masih keliru
adakah engkau yang ditakdirkan
menjadi peneman hari siangku
melewati kegelapan hari malamku
juga merubah awan hitam itu
menjadi pelangi yang penuh warna warni

Ya Tuhanku..
andainya sudah tercatat
dia akan hadir dalam hidup ini
apakah akhirnya aku mampu menerimanya
menyintainya sepenuh jiwa ragaku
menyayanginya selagi terdaya
sungguh aku takut..aku gelisah..





No comments:

Post a Comment