Followers

Friday 30 March 2012

Langkah Yang Semakin Hilang

Langkah ini 
semakin jauh menyusuri kehidupan 
semakin hanyut dipukul gelombang
semakin kelam dilitipu malam
semakin hilang arah tujuan

langkah ini
pernah berhenti di persimpangan
terkeliru mencari jalan
antara angan dan impian
namun kupaksa jua
melangkah ke hadapan 

Langkah ini
sering keliru
sering diburu bayang silam
yang menghantui fikiran
yang merasuki hayalan
dalam minda kekalutan

Langkah ini
hanya setapak lagi
menuju ke jalan hakiki
menuju jalan yang diredoi
walau sering terikat kaki
aku masih terus mencari
dan terus berdiri
walau tersembam menyembah bumi
takkan pudar semangat hati
yang terus dibayangi mimpi

Aku masih disini
mencari sebuah kehidupan
walau sinar suria kerap hilang
namun sinar Tuhan masih terang
subuhkan imanku selagi mampu
aku hanya insan lemah
yang tunduk ke bumi pasrah
yang dongak kelangit menadah
kepada Tuhan yang kekal satu..


*sajak ini aku buat sama-sama dengan sahabat baik aku "epy",,hopefully dy berjaya mencari jalan terang dalam hidupnya..
 :) senyum tak perlu kata apa2..hehe






















No comments:

Post a Comment